VAT w górę, ceny w górę Jeśli Sejm zgodzi się na podwyżkę podstawowej stawki podatku VAT, od nowego roku zdrożeje większość towarów i usług. Dziennik Internautów sprawdził, o ile więcej będziemy musieli płacić.
W obliczu trudnej sytuacji budżetowej rząd Donalda Tuska podjął decyzję o podwyższeniu podstawowej stawki podatku VAT z 22 do 23 procent. Taka jej wysokość ma obowiązywać przez 3 lata. Gdyby jednak po tym okresie sytuacja finansów państwa nadal była zła, możliwe będzie dalsze podniesienie stawki ponownie na taki sam okres. Jak podwyżka wpłynie na ceny usług telekomunikacyjnych, programów komputerowych czy sprzętu elektronicznego?
Dostęp do internetu
Największy polski operator - Telekomunikacja Polska - oferuje dostęp do sieci w cenie od 49,90 do 149,90 zł miesięcznie brutto (usługa Twój internet). Podniesienie stawki VAT oznaczać będzie, że nowe widełki wynosić będą 50,31-151,13 zł. Oznacza to wydatki wyższe w skali roku o 4,92-14,76 zł.
Z kolei Netia oferuje obecnie dostęp do internetu w cenie od 49 do 69 złotych miesięcznie. Wyższy podatek od usługi oznaczać będzie podwyższenie tych opłat o 4,80-6,84 zł rocznie. W Dialogu z kolei ceny wahają się od 44,99 do 144,00 zł miesięcznie. Z VAT-em w wysokości 23 procent wynosić będą od 45,36 do 145,18 zł.
Telefonia stacjonarna
TP oferuje trzy podstawowe abonamenty - doMowy tp60, doMowy tp300 oraz doMowy tp1200, kosztujące odpowiednio 50, 70 oraz 90 zł miesięcznie. Z wyższym podatkiem VAT będą to kwoty wyższe o odpowiednio 41, 57 oraz 74 grosze.
W Netii taryfy Wieczory i Weekendy oraz Non Stop kosztują odpowiednio 49 i 59 zł miesięcznie. Niedługo będą to kwoty 49,40 oraz 59,48 zł. Z kolei w Dialogu są do wyboru cztery pakiety, kosztujące 35, 45, 55 i 69 zł miesięcznie. Wyższy VAT oznacza wyższe abonamenty o odpowiednio 29, 37, 45 i 57 groszy.
Telefonia komórkowa
W Plusie miesięczny abonament to wydatek rzędu od 25 do 120 zł miesięcznie brutto. Po podwyżce trzeba będzie się liczyć z wyższymi wydatkami na poziomie od 2,46 do 11,80 zł rocznie. W Erze trzeba obecnie płacić od 29 do 179 zł miesięcznie. Z wyższym VAT-em - 29,24-180,47 zł.
Orange oferuje szeroki wachlarz abonamentów w ramach trzech grup taryf. Ich ceny wahają się obecnie od 29 do 199 zł miesięcznie. Nowe stawki wynosić będą 29,24-200,63 zł. Od 29 do 99 zł miesięcznie trzeba obecnie płacić w sieci Play. Jeśli nowa stawka VAT wejdzie w życie, opłaty ulegną podwyższeniu do poziomu 29,24-99,81 zł.
Komputery (na podstawie serwisu Ceneo)
Najtańszy komputer stacjonarny znaleziony w serwisie kosztuje od 712,28 zł brutto. Z nowym podatkiem VAT będzie to kwota 718,12 zł. Najdroższy model to wydatek rzędu 22.791,71 zł. Niedługo będzie to blisko 200 zł więcej. Autor tego tekstu kupił niedawno komputer średniej klasy pewnego znanego producenta - koszt ok. 1.500 zł, po podwyżce VAT-u byłoby to kilkanaście złotych więcej.
Najpopularniejszy według Ceneo laptop kosztuje od 1.449 zł, niedługo będzie to o 12 zł więcej. Najtańszy to z kolei koszt 1.118 zł, wyższy VAT to cena wyższa o ok. 9 zł. W przypadku netbooków ten cieszący się największą popularnością zdrożeje z 1.647 do 1.660 zł.
Oprogramowanie (na podstawie sklepu Proline)
Kupując MS Windows 7 Home Premium OEM 32-bit, musimy obecnie liczyć się z wydatkiem w wysokości 405 zł, niedługo będzie to ponad 408 zł. Wersja Professional zdrożenie o niespełna 5 zł. Pakiet biurowy MS Office 2010 dla Użytkowników Domowych i Uczniów PL PKC kosztuje 359 zł, po podwyżce 362 zł. Wersja Box będzie droższa o 4 zł.
Kaspersky Internet Security 2010 z 1-roczną licencją na jedno stanowisko podrożeje ze 104 do 104,85 zł. Z kolei na 10 stanowisk z 490 do 494 zł. Norton Internet Security 2010 PL BOX to wydatek rzędu 105 zł, niedługo będzie to niespełna 106 zł.
Wyliczenia mają charakter szacunkowy i opierają się na następujących założeniach:
producenci i sklepy nie zaokrąglą cen,
w przypadku usług telekomunikacyjnych ceny są stałe przez cały okres trwania umowy,
nie są uwzględnione rabaty.
[Michał Chudziński]
Wstecz Komentarze, opinie
kbkb - 2010-08-03[ 6 ]
Moi drodzy czasami pomyślcie, lub zanim zaczniecie psioczyć porównajcie budżet państwa z budżetem domowym... Każdy tylko chce więcej - a na oszczędności nie ma przyzwolenia! Jak uzyskać większe dochody. Gospodarka ma się rozwijać coraz wolniej, czyli przychody z tego tytułu się nie zwiększą. Przedsiębiorstwa Państwowe prawie wyprzedane... Zadłużać się bardziej... to grozi drugą Grecją, dlatego pozostaje tylko jedno - podnieść podatki. Nie wiem czy znajdzie się ktoś taki odważny, że będąc u władzy zrobi drastyczne reformy... a byłoby tak pięknie... likwidacja ZUS-u, KRUS-u, "darmowego" lecznictwa i nauczania... O ile zwiększyłoby się bezrobocie (przynajmniej na początku)? Kto by się na to zgodził? Ale zawsze tylko drastyczne reformy mogą doprowadzić w szybkim tempie do szybkiej poprawy. Już nikt lub prawie nikt nie pamięta, Balcerowicz zdusił inflację w szybkim tempie, a co się wtedy działo... Jestem cały czas za Korwinem, bo tylko on cały czas, niezmiennie proponuje mniej Państwa w Państwie. Wszyscy inni chcą tylko dać bez pomysłów skąd brać na to lub "jak robić, żeby się nie narobić".
trabant - 2010-08-03[ 6 ]
a ja opuściłem ten śmieszny kraj i z wielką przyjemnością mam to gdzieś jakie sa podatki tam. nie spodziewałem się niczego innego niż następuje. polska to nie kraj do życia - to kraj gdzie na każdym kroku chcą cię okraść wspaniali urzędnicy... polska - nie polecam
Marq - 2010-08-03[ 5 ]
odyniec zgadzam się z tobą ,tylko jedna rzecz ciemny lud nie głosował na PO tylko sami uczeni i wykształceni którym w głowach się poprzewracało od tej mądrości. Hazer to tylko początek PO pokaże co znaczą rządy twardej ręki i niech ci co na nich głosowali podziwiają swoje dzieło. Szkoda że wszyscy za to zapłacimy,a nie ci co ich wybrali.
asw - 2010-08-03[ 1 ]
Ale niektórzy to są ograniczeni - skoro wzrost o jeden procent nic nie zmieni to po co ta podwyżka - otóż jak się wszystko policzy, to się okazuje - ze zmieni i to wiele na dodatek kosztem najbiedniejszych. To jest tak naprawdę działanie na szkodę państwa - bo nie ma żadnych reform, nic się nie robi a nieudacznictwo chce się zakryć podwyżkami - żenada. A jak dla kogoś nic nie znaczy ten jeden procent to niech dobrowolnie przekaże na skarb państwa dodatkowo drugi i będzie git.
Krzys - 2010-08-03[ 6 ]
Chceliscie Po to teraz macie i teraz czekajcie na nową niespodziankę z podwyżkami ,napewno to nie koniec. O ile ja pamiętam to mówił Komorowski ze nie będą podwyzki i co !
SEB - 2010-08-02[ 3 ]
RYCHU idz zaglosuj na kogo chcesz jezeli masz 5 tys na miesiac to masz to gdzies czy wzrosnie 1% czy nawet 10% ale pozniej powinni cie postawic pod sciana ci najbiedniejsi i dac im gore kamieni ciekawe czy bedzie ci milo DZIADU Ja jak narazie nie mam zamiaru wracac bo zarabiam najnizsza krajowa w holandi i nie musze liczyc czy moge sobie kupic spodnie czy bluzki poprostu ide i kupuje co chce a w polsce majac z zona prace a dziecko w szkole za 1600 niestety nie jest latwo wiec zycze Ci powodzenia i zebys ty mial takie zarobki jak my w polsce POZDRAWIAM
jro - 2010-08-02[ 6 ]
Zamiast obniżyć do 15% i ożywić rynek, to te palanty jeszcze chcą zwiększyć... a skoro 1% to nie tak dużo, to dlaczego by by nie od razu wprowadzić 33%?? Albo co roku o 1% podnosić, tak aż będziemy więcej płacili niż zarabiali???
optymistycznie - 2010-08-02[ 6 ]
Do każdego wydanego 1000zł trzeba będzie dopłacić teraz 10zł więcej. Gdybym wydawał 2000zł miesięcznie, to byłoby 20zł więcej. Nie mam co miesiąc aż tak dużych wydatków, żeby z powodu podniesienia VAT o 1% opuszczać Polskę. Poza tym jestem przekonany, że rynek w naturalny sposób zniweluje ten dodatkowy 1%.
Red - 2010-08-02[ 4 ]
Typowa dla PO schizofrenia. Miało być lepiej, taniej, emigranci z doświadczeniem mieli wracać do kwitnącej gospodarki i jeszcze bardziej ją rozpędzać, nic takiego się nie wydarzyło. Zamiast tego mamy podwyżki które dotkną głównie tych co i tak żyją byle do 1-wszego. Co prawda do Irlandii się zbliżyliśmy (tej czasu kryzysu) tam też zwykli ludzie żyją byle do pierwszego, wielu straciło pełne etaty w zakładach pracy (chodzą 3-4 dni w tygodniu do pracy) a emigracja Irlandzka również liczna (podobnie jak i Polska) nie myśli o powrocie do ojczyzny na stałe. To tak na marginesie wiadomość od samych Irlandczyków, których wszędzie można spotkć poza Irlandią. Ja pracuję za granicą od 8 lat, tam kupuję różne tzw. luksusowe dobra(bo są zwyczajnie tańsze, taka ekonomia) w Polsce tylko na wakacjach i może już nigdy nie wrócę do pracy w Polsce, gdyż to nie jest kraj gdzie zwykły pracownik fizyczny może godnie żyć. Ten 1% Wat to dopiero początek, poczekajmy aż Donald się rozkręci. Dopiero pogrąży Polskę ekonomicznie, przestaniemy być konkurencyjni dla kogokolwiek. 40 milionowy rynek zbytu dla innych, - czy panu ktoś za to płaci panie Tusk?
marmi - 2010-08-02[ 5 ]
W przeciwieństwie do poprzedników pozwolę sobie skomentować artykuł :) Otóż wydaje mi się, że w większości podane taryfy nie zostaną podwyższone, tylko operatorzy wezmą VAT na siebie, bo jak by wyglądało coś co kosztowało 49,90zł czy równe 50 teraz byłoby >50? Także myślę, że akurat w tych obszarach podwyżki VAT nie odczujemy...
Mychau - 2010-08-01[ 6 ]
Hejka, przygłupy!!! A trzeba było głosować na UPR lub WiP. Teraz to mozecie tuylko biadolic, ale nie nad podwyzka VAT-u tylko nad własną głupotą. Karmcie się dalej wiadomosciami pochodzacymi z naszych ,,niezaleznych,, mediow i bądźcie jak najbardziej zadowoleni z siebie. Mądrzy to wy nie jestesci, a juz ci co twierdza, ze 1 % to drobiazg juz szczegolnie. Takicjh to trzeba opodatkowac od glupoty i to w wysokosci 50% procent od zarobkow. Moze wtedy by poczuli opciazenia podatkowe. Pozdro dla przyglupow!!!
wer - 2010-08-01[ 6 ]
Paltforma to SOCJALIŚCI - bo podnoszą podatki jak inni pseudoliberałowie tzn Unia Wolności, która zakończyła już żywot polityczny. Taki sam los czeka PO. POdnoszą podaki by żyło się lepiej IM przy korycie.
Sanjuro - 2010-08-01[ 2 ]
@Darek - N o dupy się nie chciało bo jak to powiedział ktoś z SLD mamy do wyboru między "Jezus Maria, a nie daj Panie Boże". W tej chwili nie uważam aby ktokolwiek z którejkolwiek partii zasługiwał na mój głos. Sorry ale po zniesieniu komuny mamy nowy ustrój pseudodemokratyczny do którego ciągnie debili zarówno z prawa jak i z lewa oraz z centrum. Była solidarność? I co gowno zrobili dla dobra kraju. Była lewica? Tyle samo narobili co i solidarność. Był PIS... do teraz szuka się winnych ich bezradności. Jest PO... winni są Kaczyńscy bo nas blokowali... szkoda oddawać głos na kogokolwiek, lepiej pójść na spacer, na piwo czy też do kina.
rychu - 2010-08-01[ 6 ]
SEB! Lepiej nie wracaj Dziadu
Juleks - 2010-08-01[ 2 ]
Problemem nie jest ten 1 procent. Problemem są złodzieje którzy to wykorzystają. Czytaj pośrednicy i częściowo sprzedawcy. Podniesienie VATu o 1 % powinno spowodować podniesienie ceny usługi lub towaru o 0,82%, tyle że podwyżki będą większe a winny będzie oczywiście rząd i prezydent. Podwyżkami zostaną objęte również towary o mniejszej stawce VAT no bo benzyna, energia itp Ciekawe, że nikt nie mówi o kosztach zmiany stawki VAT. Do przeróbki (oczywiście nie za darmo) będą musiały pójść wszystkie programy księgowe, sprzedażne itp. O kasach fiskalnych nie wspomnę - tu w części zrobią to sami podatnicy ale w części będzie musiał to zrobić serwis - też oczywiście nie za darmo.
Demon - 2010-08-01[ 6 ]
No co tu się dziwić trza zapłacić za alabastrowe sarkofagi i inne sprawy związane z tragedią smoleńską. Najgorsze jest to że pensje raczej nie pójdą do góry bo pracuje w budżetówce i od 3 lat nie dostałem podwyżki nawet o 0,5%. Ale nasza "inteligencja" woli nam z kieszeni kasę wyjąć zamiast u siebie oszczędności poszukać. Komisje tworzą żeby se kolejne pieniądze z tego dziurawego budżetu wyprowadzić. Rzucają się euro organizować a rzeki co parę dni zalewają biednych ludzi. A na te autostrady tez nas stać nie będzie bo my płacimy za ich budowę a później będziemy płacić za korzystanie z nich. Także Ci co są za to niech się zastanowią co piszą. Pozdrawiam
bozzio - 2010-08-01[ 4 ]
Kiedy w końcu zrozumiecie podstawowe mechanizmy ekonomiczne... Dziura w budżecie nie robi się z dnia na dzień, tylko jest efektem wieloletniej polityki, a w tym przypadku polityki rozdawnictwa PiS, LPR i Samoobrony. Durne populistyczne pomysły typu becikowe, podwyżki dla lekarzy, ulgi różnego rodzaju, to nic innego jak rozdawnictwo populistyczne, bo tak najłatwiej się rządzi. Kiedy mieliśmy wzrost gospodarczy, to ówczesna koalicja robiła wszystko, aby inwestorów przegonić z naszego kraju, bo najważniejsze w Kaczystanie było szabelką machanie, a teraz zrzucają winę na kolejny rząd, który musi sprzątać cały ten bałagan i niestety z naszych kieszeni. To tyle na wasze narzekanie. I to nie znaczy, że bronię tego rządu, bo ma on wiele wad, zamiast wziąć się za konkretną reformę Państwa, to stosują doraźne nic nie dające rozwiązania, bo ten 1% VATu niczego nie zmieni na lepsze. Tu trzeba konkretnych, ale niestety mało popularnych decyzji, a za rok kolejne wybory, które trzeba wygrać, także nie spodziewajmy się konkretnych (czytaj: niepopularnych) działań. Niestety.
antyPO - 2010-08-01[ 1 ]
tRUSEK już z komoRUSKIM zaczyna sprzedawać Polskę xd
przedsiębiorca - 2010-08-01[ 4 ]
Jak zwykle rząd liczy o ile zwiększą się wpływy, ale nie zwraca uwagi jaki będzie koszt zmiany VAT. Nowe deklaracje, zmiana programów księgowych, zmiany oprogramowania kas fiskalnych itd... Za to wszystko najpierw zapłacą przedsiębiorcy ale i tak w efekcie końcowym spadnie to na klientów...Zysk w budżecie niewielki a koszty ogromne. Panie Donaldzie proponuje od razu dowalić 5% to kraj będzie opływał dobrobytem... Zobaczymy ile firm padnie. Trzeba mieć wiedzę, że wiele kontraktów, przetargów i umów zawiera cenę brutto i nie ma możliwości renegocjacji. Grzebanie w stawkach VAT jest niebezpieczne dla gospodarki nie tylko dla "Kowalskiego"
Irek - 2010-08-01[ 3 ]
Przestańcie zrzędzić!! Trwa wojna, ale nie taka jak kiedyś na polu bitwy. Ludzie już od tego czasu zmądrzeli. Teraz trwa wojna ekonomiczna i wszyscy są jej żołnierzami. Najlepszym dowódcą jest teraz przedsiębiorca, a pracujący u niego są jego armią. Jeśli chcemy, aby Polska przetrwała, to musimy ponosić ofiary. Patriotą jest ten co pracuje. Chcesz, to zmień pracę na lepszą czyli zmień dowódcę, ale nie zrzędź i nie bumeluj, bo jesteś wtedy agentem wroga. jak będziesz tylko myślał o sobie, to przegrasz razem ze wszystkimi.
Ali - 2010-08-01[ 5 ]
Wszyscy straszą pozdwyżką Vat-u, przecież jeden procen to jest prawie nic. Przy tanich produktach poniżej 100zł nawet tego nie odczujemy. A przy droższych to się robi śmieszna kasa. Zróbmy z tego tragedie narodową. Niech PiS - dy ogłąszą żałobe narodową. Bo podniesiony został VAT o jeden pkt procentowy. Banda nieudaczników nie ma czego się czepiać to zaczynają się czepiać o byle co! Jak nie samolot to krzyż, jak nie krzyż to teraz vat. Zawsze mają jakiś problem. jakby nie spieprzyli rządów przez dwa lata to by nie było takich problemów. Z tym problemem trzeba się zmierzyć kiedyś mamy duże wydatki, chcemy pływać w luksusach to płaćmy. W końcu komputer czy samochód to dobra luksusowe. Pare złotych zawsze można dołożyć do tego dobra.
emeryt - 2010-08-01[ 4 ]
Ciekawe jak to przeżyją renciści,bo to oni i emeryci są teraz dawcami pieniędzy dla państwa.Zakłady pracy leżą i nic się nie robi by polepszyć życie przeciętnego Polaka.Czemu Państwo nie szuka pieniędzy u siebie,bo tak jest rozwinięta biurokracja że można by trochę ją skroić i napewno znalazłoby się dużo pieniędzy.Ci szaracy najbardziej zawsze cierpią.
SEB - 2010-08-01[ 3 ]
"LG - 2010-08-01 [ 3 ]Bardzo szanowany Prezydent największej potęgi świata powiedział kiedyś "Nie pytaj co Ameryka może zrobić dla Ciebie lecz co Ty możesz zrobić dla Ameryki". Jeśli ktoś chce opuścić nasz kraj bo VAT wzrośnie o 1% to pożegnam go słowami innego Prezydenta, raczej z przeciwnego bieguna Spieprzaj dziadu". Lg nie zgadzam sie z tym co napisales prawdopodobnie jestes tak pusty jak ci prezydenci ja akurat siedze w holandi gdyz zarabialem w polsce 800zl na czarno a mam rodzine na utrzymaniu to sorry ale spieprzam dziadu gdie bede mial duzo lzej. Wracajac do tematu to nigdy mnie nie interesowala polityka bo tam siedzieli i siedza andal zlodzieje ktorzy nie maja pojecia jak ludzie zyja zarabiajacy najnizsza krajowa a podwyzszki nawet 1% oni nie odczuja jedynie zwykly szarak
steel - 2010-08-01[ 1 ]
@Hazer: no tak tragedia... tylko wyobraz sobie ze ten 1% ladujesz praktycznie we wszystko, od wody przez energie zywnosc az po pieprzone dobra wyzszego rzedu jak sprzety itp. Sie mowi zlotowka tu zlotowka tam, ale jak policzysz ile rocznie zostawisz dzieki temu 1% to sie sie plakac zachce.
Darek - 2010-08-01[ 4 ]
Widzę że większość to narzekać tylko potrafi. Jak były wybory to się nie chciało d... ruszyć, a teraz tylko lament potraficie robić. Weźcie się do roboty to i podatków nie będzie trzeba podnosić. Wam w życiu wszystko idealnie wychodzi ? Raz jest lepiej raz gorzej i tak jest na całym świecie, a u nas tylko jęczeć większość potrafi ..... szkoda gadać.
fazi - 2010-08-01[ 1 ]
Arti - jeśli nie widzisz to trzeba do okulisty bo coś ci się na wzrok siadło
janv - 2010-08-01[ 4 ]
Za 1% podwyżki VAT Rząd sobie zgarnie dodatkowo ok. 4,8 MILIARDA złotych !!!. To zapłaci to KAŻDY z nas przy KAŻDYM zakupie.
mk - 2010-08-01[ 4 ]
bardzo prawdopodobne ze sprzedawcy wykorzystaja ten fakt na swoja korzysc i zaokragla w gore ceny produktow, tak jak to bylo przy wymianie walut narodowych na euro
LG - 2010-08-01[ 3 ]
Bardzo szanowany Prezydent największej potęgi świata powiedział kiedyś "Nie pytaj co Ameryka może zrobić dla Ciebie lecz co Ty możesz zrobić dla Ameryki". Jeśli ktoś chce opuścić nasz kraj bo VAT wzrośnie o 1% to pożegnam go słowami innego Prezydenta, raczej z przeciwnego bieguna Spieprzaj dziadu".
DD - 2010-08-01[ 1 ]
Ci co głosowali na PO niech teraz płacą...... przecież PO obiecało że nie bedzie podwyżek że tak kolorowo bedzie...... Tusk 2 lata temu obiecał że z Polski zrobi drugą Irlandie i zrobił nam niezłe bago.... teraz Komorowski i podwyżka VAT...... to nie jest pare zł kolego Hazer. Policz sobie każdy podkreślam każdy artukuł i wyjdzie ci zapewne coś koło paruset zł na rok myśle że każdy z nas co miesiąc bedzie musiał zapłacić od 50zł w góre na miesiąc. Ci co więcej wydają może to być nawet 200zł.
misiu - 2010-08-01[ 6 ]
Dlaczego na wyborach musimy wybierać pomiędzy PO a PiS? Widać Polska upadła już tak nisko, że niżej się nie da. Dlaczego żadna partia nie chce zrobić porządku w kraju? Jak może jakaś i jest to ludzie na nią nie głosują. Totalna demoralizacja i upadek. Przecież jeżeli nawet ktoś straci bo będzie musiał zapłacić podatki, pójdzie później na emeryturę, czy w końcu straci dotacje to i tak zyska znacznie więcej w innych dziedzinach bo podatki i ceny wtedy mogą pójść w dół. Coś mi się wydaje że wszelkie zmiany na lepsze blokuje kościół, bo oni wtedy by stracili. Człowiek bogaty rzadziej chodzi do kościoła i mniej daje na tacę.
samael - 2010-08-01[ 4 ]
Hazer widzę że ty młody człowiek jesteś za komuny taki pomysł nie miał by racji bytu bo solidarność w całej Polsce by strajkowała! Dzisiaj solidarność oraz e tacy ludzie jak ty którzy mówią a to tylko 1 zł ale pomyśl że jeżeli podwyżka dotyczy każdego produktu to pojedzie po portfelach najuboższych, no cóż ale pan Śniadek ma ciepłą posadkę jak i reszta tej hołoty i w du*e mają zwykłych ludzi!!
kostek - 2010-08-01[ 6 ]
Hazer, ty masz albo duzo pieniedzy (uczciwy jak w artykule) albo cos z głowa... poczytaj odyńca, pisze madrze w przeciwieństwie do twojego patriotycznego podejscia...
załamka - 2010-08-01[ 1 ]
Pastwo to złodziej jak im brakuje to dołożą właśnie większy podatek dorsza wóda, fajki, paliwo .A zwykły szarak jak ma mało to musi z czegożeś zrezygnować bo jemu tak łatwo nie będzie wyrwać podwyżki .
Jaymz - 2010-08-01[ 6 ]
Już opuściłem... i słucham i czytam i boje się bo chcę wrócić...przynajmniej jeszcze chcę...
MiBi - 2010-08-01[ 6 ]
oj no to jeszcze nie koniec świata mogli podnieść o 5% to był by zonk;/
odyniec - 2010-07-31[ 4 ]
"ma obowiązywać przez 3 lata. Gdyby jednak po tym okresie sytuacja finansów państwa nadal była zła, możliwe będzie dalsze podniesienie stawki ponownie na taki sam okres" Czy ktoś się łudzi, że będzie dobra? Jak długo ten cyrk jeszcze potrwa? Rząd jest w stanie przepuścić każdą ilość pieniędzy i nawet jak wprowadzą podatki 99 procent to i tak okaże się po jakimś czasie, że jest deficyt! Nie mówiąc już o tym, że o te podwyższone procenty ludzie będą mieli mniej pieniędzy i o tyle mniej kupią, przez co spadnie koniunktura i wzrośnie bezrobocie. Co jednak najbardziej szokuje to fakt, że PO szła do wyboru z hasłami wolnorynkowymi. Hipokryzja wołająca o pomstę do nieba. Jak ich guru są "za, a nawet przeciw".Są za niskimi podatkami ale muszą je podwyższać, to tak jak z uczciwymi złodziejami. Nasza polityka to jest schizofrenia, liberałowie z PO krytykują socjalistów PiS za obniżenia podatków i sami je podwyższają, ale jak widać ciemny lud faktycznie kupi wszystko.
Hazer - 2010-07-31[ 1 ]
Rzeczywiście STRASZNE - podwyżka o niecałe 1 zł - tragedia na miarę Smoleńska
Arti - 2010-07-31[ 3 ]
Tak jest Daro wyjedź już dziś pesymistów nam tu nie trzeba. W Twoim wyobrażeniu Polska jest jedynym krajem, który odczuwa skutki kryzysu. Mam znajomych w różnych zakątkach świata wielu z nich straciło pracę. U nas aż tak wielkiej tragedii nie widzę żeby zamykano fabrykę za fabryka i przenoszono je np. do Chin.
Daniel. - 2010-07-31[ 1 ]
no nie do konca tak bedzie. Importer podniesie ceny , pozniej dystrybutor i hurtownia i sprzedawca, kazdy doda do swoje marzy po 1% i na koncu wyjdzie to znacznie wiecej niz tak ladnie opisane w txt.
Daro - 2010-07-31[ 6 ]
Najlepiej sprzedać polskę arabom, zapewne będzie lepiej nam się zyło. Albo czas wreszcie opuścić ten złodziejski kraj. Innych opcji nie ma.
Dodaj Komentarz: 2010-09-02 23:01