KontaktDodaj do UlubionychKanały RSS

Kategorie produktów

Producenci

· AMD · Asus · Dlink · Gigabyte · GoodRam · HP · Iiyama · Intel · Kingston · Lenovo · Liteon · LG · Linksys · Logitech · Media-tech · Microsoft · MSI · OCZ · Patriot · Pentagram · Samsung · Sandisk · Scythe · Seagate · Sony · Toshiba · Welland · WD

Wszyscy producenci:


Powrót do szkoły z ProLine
Mafia II za DARMO! Przy zakupie dowolnej z kart graficznych NVIDIA GF GTX465
Notebooki MSI
Windows 7 Seven
ASUS M4A89GTD PRO 890GX socket AM3
Eneloop Sanyo
Ranking Najlepszych Sklepów Internetowych 2009
Postaw na NVIDIA
Kategoria RTV w ProLine.pl
Powered by AMD Opteron
Jesteś tutaj: ProLine.pl » Procesory Intel socket 1156 » Intel Core i5-750 2,66 GHz 8MB cache…   CORE_I5-750_2,66

Intel Core i5-750 2,66 GHz 8MB cache s. 1156 Box

Do koszyka...

Cena brutto: 749,00
Cena netto: 613,93
Dodaj  szt. 

Dodaj do schowkaDodaj do Schowka
Dodaj do porównaniaDodaj do Porównania
Oblicz RatęOblicz Ratę Żagiel

Transport i płatność

Gwarancja więcej...Koszt dostawy: od 18,00
Gwarancja więcej...Gwarancja: 36 miesięcy
Odbiór osobisty więcej...Odbiór osobisty
Płatności on-line więcej...Płacę z ProLine - Płatności on-line

Dostępność produktu

Centrala - Sklep internetowy:Brak towaruBrak towaru
Pokaż dostępność w sklepach ProLine

Więcej o produkcie

Intel Core i5-750 2,66 GHz 8MB cache s. 1156 Box

Opis produktu

Procesor Intel Core i5 (nazwa kodowa Lynnfield) to kolejna generacja procesorów firmy Intel, przeznaczona przede wszystkim na komputery stacjonarne, wykonana w technologii x86-64. Procesory te są zaprojektowane na bazie mikroarchitektury o nazwie kodowej Nehalem, która jako pierwsza została wykorzystana w procesorach serii Intel Core i7.

Intel Core i5 to bardziej ekonomiczny wariant serii Intel Core i7. Procesory serii Core i5 posiadają zintegrowany 128-bitowy kontroler pamięci DDR3 dual-channel, zintegrowany kontroler karty graficznej PCI Express oraz kontroler Direct Media Interface (DMI). Intel Core i5 pasują do podstawki Socket LGA 1156.

Pierwszy układ z nowej rodziny pracuje ze standardową częstotliwością 2,66 GHz, ale z łatwością może być podkręcony do 3,2 GHz przy pomocy nowej technologii Intel Turbo Boost. Ponadto procesor posiada łącznie 8 MB podręcznej pamięci L3 cache oraz współczynnik TDP na poziomie 95W. Pamięć cache wspomaga nowa technologia Intel Smart Cache - której zadaniem ma być zwiększenie wydajności podsystemu pamięci podręcznej. W wersji Box w środku pudełka znajdziemy również niewielki, standardowy cooler, co świadczy że nowy CPU nie przegrzewa się.

Cechy Produktu

TypIntel Core i5
ZłączeSocket 1156
Ilość rdzeni4
WersjaBOX z wentylatorem
Częstotliwość procesora2600 MHz
Wydzielana moc95 W
Wątki4
Turbo BoostTak
L3 cacheTak
Obsługa przez chipsety IntelaP55, P57, H55, H57, Q57
Częstotliwość Turbo Boost3200 MHz
Mnożnik20

Góra - Kup Teraz
Towaru aktualnie brak na stanie magazynowym Centrali we Wrocławiu, w związku z czym realizacja zamówienia internetowego może ulec wydłużeniu. Sprawdź czy towar jest dostępny w naszych oddziałach (tylko w odbiorze osobistym), których stany magazynowe można sprawdzić powyżej pod opcją "Stany magazynowe".

Autorzy serwisu dołożyli wszelkich możliwych starań, aby prezentowane informacje były prawdziwe i aktualne, jednak nie mogą tego zagwarantować. Dlatego błędne informacje na stronie internetowej nie mogą być podstawą do roszczeń. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z pracownikiem firmy ProLine.

Osoby które kupowały Intel Core i5-750 2,66… często kupowały też:



Opinie, komentarzeKomentarze do produktu

Autor
Ocena
Komentarze
6
Gengol
2010-08-07
Poprostu brac i tyle
6
Tomek
2010-06-15
Profesjonalny overclocker, kimkolwiek jest osoba, którą można przedstawić za pomocą tego pojęcia, a nie wiem osobiście czym różni się overclocker od profesjonalnego overclockera, i dziwię, bo mowa jest tu jakby o jakiejś profesji, w której umiejętności poświadczane są certyfikatami, wybierze raczej procesor, który łatwiej i lepiej podkręca się, a wśród takich procesorów lepsze są te od Intela, zwłaszcza i5/750, co zobaczy każdy, kto odwiedzi dowolną recenzję procesora i5, a także każdy, kto ma świadomość, że zwykle procesory te podkręcają się bez zmiany napięcia do 4 gigaHertzów, kiedy te od AMD nie są na tyle podatne i takt w takt, co powtarzam do znudzenia są po prostu sporo wolniejsze. Gracz może natomiast wybrać wcale nie procesory AMD, ale po prostu i3 530 i również podkręcić je, jeżeli chce odrobinę oszczędzić. Obecnie jednak nie widzę wcale powodów do tego, by mówić, że AMD jest tanie, a Intel drogi.
5
Axon
2010-06-13
Nie mozecie opierac sie na jaki testach ktory bedzie lepszy bo jak mial bym sie teraz klucic to np dal bym testy z stalkera i phenom byl by lepszy bo ta gra byla robiona pod niego kazby proc ma jakies zalety i wady. Jesli ktos jest profesjonalnym graczem lub overclockerem kupi amd, natomiast do obróbki grafiki i filmow lepszy bedzie intel
6
jacek
2010-06-10
... Sprawuje się bardzo dobrze, nie narzekam.
6
woojtekn
2010-06-01
Wiesz staram się nie opierać na opiniach tylko i wylacznie jednego serwisu. Tak na marginesie coś dla fanów SC2 :)
6
Tomek
2010-06-01
Kyle - jest porównywalny, chociaż przeważnie lepszy. Teraz jest sprawa taka: on jest taktowany 2.66 a BE, które porównujesz 3.2 i 3.4. Procki jednej i drugiej firmy podkręcisz i do tego jeszcze zaletą i5 jest ładniejsze podkręcanie. Teraz wyobraź sobie jak dotrzesz do granicy 4 ghz. Który procek będzie lepszy ;) Ceny są dosyć podobne.
5
Kyle
2010-05-31
@ woojtekn 2010-05-28
Nie wiem jakie testy czytałeś że ten CPU jest niby szybszy od 965 o 3-5% ... na np. tomshardware widać że jest porównywalny (a nawet wolniejszy w 3D studio max 2009, w GTA4 również wolniejszy od PII 965). Jego zaleta to mniejsze zużycie energii od 965 i 955 które są wciąż obecnie w wersjach 125W.
6
woojtekn
2010-05-31
Axon tylko zauważ, że Crysis nie obsługuje 4 jajek. Za to np. taka gra jak Arma II w pełni je wykorzystuje i w zasadzie instalacja gry nie powinna być kończona bez wykrycia 4 rdzeni bo gra w nią na 2 rdzeniach poprostu mija się z celem... To jest przepaść. Podobnie sytuacja wygląda z Bad Company 2, czy grze online w Company of Heroes gdzie procek dostaje ostro w kość :) i gołym okiem widać różnicę.
Pozdrawiam
Wojtek
5
Axon
2010-05-31
To idiotyczne zeby tracic na taki proc 7,5 stówy jak za 500 mamy wyrąbanego i3 a za 400 phenoma x2 555 BE którego i tak rozwiniemy na x4 tym bardziej ze nie ma "prawie" tkich gier co x4 wykorzystaja w ogóle po co tracic tyle kary na proca jak taki phenom x2 555 vs i3 540 maja i tak taki sam wynik w crysis ma full maks bo grafa nawet taki GTX 260 nie wyrabia.
6
woojtekn
2010-05-28
Miałem dylemat przed zakupem czy aby nie kupić PIIx4.
Przewertowałem tony testów i padło na i5 750.
Przy domyślnym taktowaniu 2.66 jest szybszy od 3.4Ghz PIIx4 o ok 3-5%. Jednak ten procesor jest stworzony wręcz do OC i aż się o niego prosi. Jest chłodniejszy i ma mniejszy apetyt na papU. Nie wiem o co tyle krzyku w komentarzach...
Pozdrawiam
6
Tomek
2010-05-28
Dobra płyta pod 1156 kosztuje ...zł ;) Procesor i5 jest odrobinkę droższy niż BE. Masz rację, że można odrobinkę oszczędzić. To prawda. Jeszcze dzisiejsza recenzja u Toma przekonała mnie, że jest część gier, które są mocno zależne od procesora i tam widzimy ładne porównanie jakiegoś X3 z i7 i to ile zyskujemy.
To pierwsze jednak: to jest tylko część gier. GTA4 to jest przykład jednej takiej sobie gierki. Po drugie droczę się, a nie jestem fanem jakiejkolwiek firmy, no może troszeczkę oszukuje i teraz już nie wiadomo czy na pewno. Droczę się z kim? Z tymi, co twierdzą, że wartość BE opiera się na możliwej modernizacji. Już to widzę, jak ktoś zmienia BE na 1090. To tak jakby zmienić i5 na i7. ;) Dokładamy ... zł to niczego. Potem oglądamy szybkość kompresji pliku mniejszą o 10 sekund. Wow. Efekt propagandowy za to jest niesamowity: bo istnieje możliwość wymiany i5 na i7. ;)
6
Tomek
2010-05-26
Nie widzę powodu, żeby przepłacać, dlatego też, gdybym dzisiaj szykował się do kupna komputera, albo miałby komuś polecić jakiś zestaw, to pewnie były to i3 530, który leci na 4.4
Myślisz, że jak w przyszłości zmienisz procesor na taki, który będzie miał kilka rdzeni więcej to odmienisz swój komputer, i gry zaczną szybciej działać ? Bardzo wątpliwe. Widać to na obecnych prockach. Porównaj dwa rdzenie X2 555 vs 6 rdzeni jakiegoś x6;) Jak będziesz wymieniał komputer, to będzie już tak późno, że wymienisz wszystko co w nim masz. Zwykle tak to wygląda.
i7 kosztuje 1150 zł i w tej cenie dopiero może być bezkonkurencyjny. Na amd nie wydawałbym pieniędzy, bo aktualnie intel ma lepsze procki i uwaga - tańsze - np i3, lub odrobinkę droższe, ale dużo lepsze - i5.
6
daniel
2010-05-26
...
ogólnie bardzo dobry procesor polecam wszystkim wymagajacym
pozdrawiam
3
Lone
2010-05-26
Powiem jedno żałuję, że przepłaciłem za i5 mogłem wziąć Phenoma II x4 965, zaoszczędziłbym ok ... zł a wydajność w grach miałbym taką samą (albo nawet lepszą) , i z podstawką AM3 mógłbym myśleć o przyszłości, a tak pewnie za rok znowu połowę sprzętu będę musiał wymienić... za to mam mniejszy pobór prądu :p
1
drogo
2010-05-24
bardzo drogi procesor !!! nie opłaca się teraz go kupować !! cena skoczyła z 706 na 815 zł to się w głowie nie mieści.
6
L I V E R O
2010-05-20
@ Tomek
Troche zalatujesz funboy for intel. Porównujesz podkreconego i5 750 do nie podkreconego 965BE, a w takim przypadku zawsze bedzie lepszy intel, ale gdy porownac je na standardowych taktach to przewaznie w grach amd zawsze bedzie szybszy, co wiecej amd wydajac 6-rdzeniowce nadal trzyma sie podstawki am3, natomiast intel ma juz zamiar wypuscic w nastepnym roku dwie nowe podstawki, wiec powodzenia temu kto mysli ze mial bedzie latwa modernizacje w przyszlosci, wiec wybor nie jest latwy tak jak to przedstawiasz.
6
Tomek
2010-05-18
Być może do gier wystarczyłby jednak najsłabszy i3, którego chcemy podkręcić, jeżeli już ktoś liczy złotówki i nie lubi wielu rdzeni i takiego proca można polecić oszczędnym, zwłaszcza, że jak pokazują recenzje na Tomshardware, proc ten kręci się do 4.2 bez większych kłopotów (ma dwa rdzenie fizyczne, które przetwarzają 4 wątki). Przy podkręceniu te dwa rdzenie fizyczne są szybsze niż cztery Phenoma BE. I5 750 natomiast ma dużą przewagę nad BE. A jest przecież tylko o 100 zł droższy niż BE 965. Jest też identycznie wydajny, po podkręceniu jak wersje czterordzeniowe i7 (w grach); nie mówiąc już o tym, że trzymamy go podkręconego do 4 ghz, a przy takich taktowaniach jest po prostu świetny i Phenomy zostają daleko w tyle, nawet podkręcone.
Phenomy poza grami, w których są przeciętne, są dobre w wersji wielordzeniowej (heksy) i tylko jeżeli je podkręcić do 4 ghz, na dobrym chłodzeniu i tylko wtedy kiedy korzystamy z programu wykorzystującego więcej niż 4 rdzenie. Heksy są jednak drogie jak diabeł i nie kręcą się tak dobrze na powietrzu jak i5/i3, wydzielają więcej ciepła, no i trzeba pamiętać, że takt w takt, procesory te są wolniejsze niż odpowiedniki od intela.
4
Axon
2010-05-14
Nie jestem fanem intela, ale nie mowie ze jest zly , moj kolega go ma i jak na taka cene to daje 4 bo nie jest zly w grach, ale nie lubie do gier 4 rdzeni a w tej cenie z wydajnoscia tak sobie i5 670 2x3.50 Ghz wtedy bym myslał czy on czy phenom x4 965 BE lub x2 555 BE
6
Tomek
2010-04-28
Po raz pierwszy od dłuższego czasu widzę, że pozycja I5 750 nie jest już bezkonkurencyjna. Pojawiły się sześciordzeniowe procesory AMD (1090T 3.2 ghz i 1055T 2.8 ghz), które kosztują - pierwszy - około 770 zł i drugi 1100 zł i to właśnie ten pierwszy zdaje się być interesujący. Nowe procesory dysponują podobną do procków intela technologią turbo core zwiększającą taktowanie o pół giga hertza. W rzeczywistości byłoby interesujące, gdyby 1055T podkręcić do poziomu 4 ghz. Wydajność intela jest większa (przy równym taktowaniu), ale za to AMD ma sześć rdzeni. Może być ciekawy pojedynek między podkręconym I5 750 i 1055T. I5 będzie szybszy w grach, gdzie wydajność procka nie jest krytyczna, a Phenom X6 będzie szybszy w dekodowaniu, kompresji, niektórych programach wykorzystujących wiele rdzeni. Oczywiście to są głównie domysły wynikające z gdybania. Dzisiaj wybierając procesor - miałbym dylemat czy wybrać i5 czy x6.
6
MiSkoF
2010-04-20
Dla mnie świetny zakup na kolejne lata chyba że Intel ponownie pokręci z podstawkami ... a na to sie zanosi ale to za rok :] wracając do procka głądkie 4GHz na GB p55 ud3 tak jak pisza ludzie 2.66 a 4 różnica ogromna jednak u mnie chodzi na codzień 3.3 - 3.6 nie widze potrzeby zwiększania sobie rachunku za prąd hehe ramy G.Skill 1600 Cl7 ECO (1.35v) pieknie sie bujają na 2000 MGh z CL8 mogą i jeszcze więcej ale nie na tej płycie :] procek świetny w swojej klasie co do odpowiedników AMD 955 956 ( znajomi na nie się zdecydowali ) to mam porównanie w grach nie widze jakiejś róznicy wielkiej raz AMD a raz Intel przodował ale nie nad wielki wyrost co do aplikacji AMD siadał i zostawał w tyle ostro Tak więc ostateczną decyzje czy wybrac produkt AMD czy Intela bedą stanowiły pare czynników Cena, Przyzwyczajenie do producenta, Czas egzystencji platformy u usera i przeznaczenie (większość zapewne gry :]] ) a postawiłem na Intela i jestem zadowolony z paru powodów 1 wydajności 2 Marka ( po czasie nie wiele straci na wartości bo staje sie po mału top-owym prockiem ) 3 Przyzwyczajenie do produktów Intela :P 4 tanio go kupiłem :P
6
Przemo
2010-03-31
Rozwiej wątpliwości dotyczące pamięci DDR3 2000MHz. Zakupiłem takie pamięci z firmy A-Data o prędkości 2000MHz (9-9-9-24 1.6V). Co mogę powiedzieć. Na płycie ASUSA P7P55 LX (lipna płyta) można skonfigurować pracę tych pamięci na 2000MHz z procesorem i5 750. U mnie aktualnie procek pracuje na 18x195 a pamięci na 975x2 czyli 1950MHz (8-8-8-22 1.65V). Potrafię je ustawić nawet na 2200MHz tylko przy innych ustawieniach procesora, timingach i napięciach. A czy się opłaca? Podam wyniki z Everesta; Read 17565MB/s Write 13732MB/s Copy 19373MB/s Latency 40.7ns. Czy widać różnicę?? TAK i to dużą! Jak ustawiłem je na 1333 MHz to mi system ewidentnie wolniej pracował. Więc odpowiadam na pytania. Czy pamięci 2000MHz będą pracować z pełną prędkością z i5 750? TAK. Czy warto? Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ? Poza tym to procesor jest rewelacyjny:) Jedyne co mnie irytuje to. Przy słabym chłodzeniu AC 7 pro i przekroczeniu temperatury 70'C procesor automatycznie zmienia mnożnik na niższy ... Co komplikuje mi OC.
6
Tomek
2010-03-17
Szkoda pieniędzy na pamięci 2000. Ja kupiłem 1600 i to jest i tak zbyt dużo jak na I5. W biosie płyty można modyfikować dzielnik fsb/ddr, nie ma więc problemu z podkręceniem procesora na 4 ghz na wolniejszych pamięciach. Wszystko jest bajecznie proste.
6
marynarz
2010-03-11
procesor stworzony do 0C ze względu na wbudowane turbo,.
nie grzeje się
3.333GHz bez zmiany napięć - stabilnie (prime)
boxowe chłodzenie wytrzyma (ale tylko na oryginalnie nałożonej paście)
boxowe chłodzenie niestety wyje/muuczy
jedyne co jest do kupienia teraz i od jakiegoś czasu.
pamieci do niego 2000MHz
zapomnijcie o phenomach
6
maggotsic
2010-03-08
Świetny procesor i warty swojej ceny; udało mi się go podkręcić do 4 Ghz (na płycie MSI GD 65). Do takiego wyniku spokojnie wystarczy bardzo dobre chłodzenie powietrzem (Noctua NH-U12P SE2). Maksymalne temperatury (Everest) to około 68 stopni, w idle około 40. Bez OC też jest dobrze, ale warto wyciągnąć chociaż 3,2 Ghz ( w trybie turbo tylko jeden rdzeń będzie taktowany na 3,2).
Jeśli chodzi o różnice między 2,6 Ghz a 4,0 - to oczywiście są odczuwalne, testowałem na emulatorach PS2 i Gamecube/Wii oraz kilku grach na PC (m.in. ArmA 2, GTA 4). Do tego wszystkiego warto także mieć dobry RAM (1600 Mhz).
5
gościu
2010-02-14
procek fajny. Ale co z tego. Miałem okazję pracować na nim, sam posiadam Q6600 i różnicy zwykły śmiertelnik nie zauważy, więc po co przepłacać :)
6
L I V E R O
2010-01-21
bez oc 965 BE jest lepszy w wiekszosci gier (nie dotyczy aplikacji), testy to potwierdzaja, natomiast po oc i5 750 wykazuje przewage w aplikacjach, jak i w grach
6
Tomek
2010-01-19
A ja myślę, że jednak nawet bez podkręcania I5 będzie lepszy niż Phenom II X4 965 BE. Ma turbo boost, który automatycznie podkręca go o 133 lub nawet 4x133 w zależności od tego ile rdzeni jest wykorzystywane, przy czym nigdy o mniej niż o 133. Podkręcanie jest bardzo proste i wymaga tylko zmiany częstotliwości BLK w biosie. Mój egzemplarz działa na 4 ghz bez zmiany napięć, za to z wyłączonym systemem turbo. Procesor jest świetny i wcale niedrogi.
6
Piotrek
2009-12-22
Procek godny polecenia choc troche cena podskoczyła. Jak podkręciłem go na 3,7GHz zobaczyłem ogromną rożnicę w wydajności przy chłodnym procku w stresie 30 min programem 65oC max (chłodzenie Mugen 2 revB)
6
woojtekn@gmail.com
2009-12-21
Jednym słowem - Rewelacja. Procesor podkręca się bez problemu do 4.0GHz/1.35V na płycie MSI GD65.
Wraz z chłodzeniem Scythe Ninja 2 rev.B przy extremalnym obciążeniu Linxem, Primem temp. ma w granicach 70 stopni :). Wydajnościowo to zupełnie inna liga aniżeli procki AMD czy ledwo trzymające się "peletonu".
5
bytomiak
2009-11-05
Procek extra ! za taka cene fenomenalny :) jedyny minus to boxowe chlodzenie ktore strasznie buczy ;/ dlatego daje 5 !
Dodaj nowy komentarz produktu

Pytania, problemy, rozwiązaniaProblemy, rozwiązania

Autor
Ocena
Wiadomości
6
Tomek
2010-07-20
@łukasznet - ostatnio miałem Durona 800;) Ale nie zgodzę się, że testy nie są wiarygodne. Trochę to niebezpieczne uznawać, że tak właśnie jest. To co może ten leciwy Duron 800, którego mam gdzieś w szafie jest wydajniejszy od I5, i powinienem sobie je zamienić;)?
6
lukasznet
2010-07-19
@Tomek
Po raz kolejny mówię: testy testami, a praktyka swoje. Na ilu procesorach AMD pracowałeś? Ile ich podkręcałeś. Nie wierz testom, bo nie wszystkie są wiarygodne.
6
maggotsic
2010-07-16
@ZiCK - racja, podkręcanie procesora powoduje jego niestabilność, gdyż został zaprojektowany tak, aby działał bez żadnych problemów na swoich nominalnych częstotliwościach. Podkręciłem tego Intela do 4 ghz i są pewne problemy - resety po długim graniu (czasem w trakcie, ale to mam tylko w Armie 2), albo podczas oglądania niektórych filmów blue-ray. Do tego zwiechy w idle (włączony komp na noc). Na szczęście na płytach głównych można sobie zachować ustawienia (overclocking profile na mojej MSI) i szybko je zmienić w zależności od potrzeb :)
6
ZiCK
2010-06-06
..ale z AMD tymi 125W jest taka kwestia że się wyłączają z przegrzania [problem chyba płyt głównych] i w ogóle się nie podkręcają ani trochę nawet 100MHz (oczywiście mówię o totalnej stabilności testowane 3x32h)
intela z turbo można chociaż podkręcić w zakresie turbo bez zmiany napięcia - oczywistą rzeczą jest że każde podkręcanie wymagające ruszenia napięcia niezależnie czy w intel czy AMD skutkuje brakiem stabilności, jak to pięknie brzmi we wszystkich portalach: "bezproblemu się podkręca do 4 GHz" a to jest oczywiście bullshit = gówno prawda bo to że się uruchomi jakiemuś tam redaktorkowi i pochodzi 10 minut i nie będzie sie zwieszał to nie ma sprawy można tak sobie pracować ale testu 32h nie przejdzie i 100% stabilny nie będzie a takie coś mnie nie interesuje a potem pobierasz coś z netu od takiego gościa i masz błędy w paczkach rar,.
w zakresie turbo można jeszcze coś zdziałać dlatego wybrałem ten model tym razem od intel, a także zintegroweane PCi-E
niestety mój i5-750 na ExtremeEdition nie poszedł pomimo że zapodałem mu napięcie krytyczne,. przez długi czas przy podnoszeniu napięcia trzeci rdzeń się wypinał coraz to dłużej ale jak już doszedłem do tego że ten rdzeń zadziałał to czwarty się wyłożył już chyba z przevoltowania bo jakimś dziwnym błędem sypnął. podkręcania nie ma, nie ma czegoś takiego jak podkręcanie już się przekonałem że nie tylko w AMD ale też i w intel z tym że na uwagę zasługuje tryb turbo.
6
L I V E R O
2010-05-27
@Tomek
A jednak fun boy xD o plynnosci gier stanowi proc grafa i ram, wiec nie rozumiem dlaczego mowisz ze nie bedzie sie oplacac przesiadka z x4 na x6, kiedy juz beda gry pod x6, to te x6 beda zostawialy daleko w tyle tego i5 750, co wiecej, polecilbys zestaw z i3 ktory ma 2 rdzenie, a w GTA IV (i nie tylko) lezal bys i kwiczal tak ? gra ta wymaga 4 rdzeni, dlatego nie faworyzujac zadnej z firm lepsze bylo by wybranie do gier jakiegos 4 rdzeniowca, a w grach wykorzystujacych wiecej niz 2 rdzenie ktorych bedzie coraz wiecej, choc nie wiem jak wykrecil bys tego i3 i tak zawsze kazdy x4 bedzie szybszy chociazby na standardowych taktach. Idac dalej, pomijajac ram, zestaw plyta + proc z amd wyszedl by sporo taniej, i5 750 kosztuje 800 zl + dobra plyta glowna czyli ok 450 - 500 zl = ok 1300zl, phenom II x4 955 kosztuje ok 650 zl, dobra plyta gl kosztuje ok 300 zl, co wynosi ok 950 zl, przepraszam bardzo, ale ty sugerujesz ze oplaca sie wydac 350 - 400 zl wiecej za sprzet wydajnosciowo porownywalny, byle by mial logo intel i na ktory w przyszlosci prawdopodobnie nie wsadzisz x6. Ziom, trzeba brac to co sie oplaca a nie to co ma bialo niebieski znaczek.
3
yankees
2010-05-27
Zdziwieni ceną? Popatrzcie jak zmieniał się kurs USD/PLN i macie odpowiedź.
2
Lone
2010-05-26
@Tomek
W grach jest porównywalny w niektórych lepszy w niektórych gorszy, ale jest znacznie tańszy nie mówię o dzisiejszych cenach, nie mówię też o samych procesorach ale o płytach do nich. Poza tym intel nie będzie robił już proców pod 1156... Czyli, jak będę chciał zmienić w niedalekiej przyszłości na coś lepszego to znowu będę musiał wymieniać płytę ... Co innego BE. Lepiej już kupić i7, 965 i 955 w tej cenie jest bezkonkurencyjny, skro sam powiedziałeś, że w grach nie ma różnicy to po co przepłacać ? hmm ?
6
Tomek
2010-05-26
Lone, po pierwsze zadziwiasz mnie argumentacją. Żałujesz, że kupiłeś i5, a nie BE. Gdybyś zrobił inaczej, oszczędziłbyś tyle pieniędzy, że byłbyś w stanie poczekać i zainwestować je w przyszłości na wymianę procesora na taki, który znowu (być może) nie jest szybszy w grach. Pewnie wtedy byłbyś bardzo zadowolony? Ale co to za różnica zatem czy zrobiłeś to już teraz (kupując i5), czy zrobisz to w przyszłości (siedząc na BE i czekając na cuda)? Przy czym należy jedno zastrzec: mianowicie i5 jest szybszy od BE, a ty sugerujesz, że "być może" jest odwrotnie, co nie jest prawdą. I5 jest fajniejszy nie tylko w grach, gdzie nie ma to większego znaczenia;) Po trzecie różnica w cenie jest minimalna. BE są drogie jak diabeł jak na to, co mają w środku. I3 530 działają na 4.4 i kosztują dużo mniej niż BE, jeżeli już ktoś chce coś do gier, a BE na takich częstotliwościach nie działają. Zobaczcie recenzję u Toma.
1
Maniek?
2010-05-23
Kiedy cena z powrotem spadnie do ceny jaka była niedawno?
6
Tomek
2010-05-21
@ LIVERO
Jeszcze nigdy nie udało mi się zmodernizować kompa tak, żebym przy okazji nie musiał wymieniać płyty, pamięci, dysku, kraty, obudowy nawet i zawsze okazywało się, że kupowałem coś zupełnie nowego. Ale tak sobie myślę, w obecnej chwili taka modernizacja jest możliwa dla platform AMD. Co z tego? Ktoś, kto dysponuje Phenomem X3 dopłaci do Phenoma X6 ? W jakim celu? Taka modernizacja nie będzie interesująca, chyba, że ktoś jest maniakiem i lubi oglądać jak mu komputer kompresuje plik o pół minuty krócej. Rozczarowałem się Phenomami X6, moim zdaniem są po prostu za drogie. Zamiast 1090T wolałbym i7 2.8, no i zamiast 1055T wolę swojego i5 ;) A gdybym teraz kupował komputer - wystarczyłby mi i3 540. Oczywiście uwzględniam podkręcanie ;)
6
Sylwek
2010-05-11
podskoczyła bo Athlon zaliczył klape z x6 a Intel to wykorzystuje i pola nie oddaje... a ceny Dolara i Euro to inna sprawa.
6
oCena
2010-05-08
..pięknie skoczyła,. aż miło popatrzeć,. genialnie że się zatowarowałem w idealnym momęcie ~ pół roku temu.
1
Cena
2010-05-07
Jak to jest możliwe że cena tego procka w przeciągu 2-3 dni poszła niemal o 100zł w górę??
5
Marek
2010-05-05
Odpowiedź nie jest taka prosta. Zależy do czego ma być ten procesor ? Do gier ? Wówczas wystaraczy dobry x2 a nie quady czy hexy. Do programów, które są rdzenio żerne, nowe x6 AMD są bardzo ciekawa ofertą. Jeśli ktoś patrzy jedynie na testy (benchmarki itd.) wysuwa właśnie takie wnioski, teoretyczne. Zaś w praktyce i normalnym użytkowaniu całość ulega zmianie (nie znacznej ale jednak) i5 to bardzo dobry procesor dla mas do wszystkiego, AMD x6 specyficzny do szczególnych zastosowań. Wówczas jest sprawa prosta.
A tak na marginesie kiedy u was się pojawią nowe procki AMD?
6
miko
2010-05-01
odpowiedz jest bardzo prosta, premiera Athlona x6 nie bardzo wyszła. 1055T jest słabszy od i5/750 i to znacznie a 1095T jest za drogi i wydajność ta sama. Co do podstawek w intelu to plany dopiero na 2011 zresztą w AMD też szykują zmiany bo AM3 nie świeci wydajnością jak widać. I5/750 to najlepszy wybór na 2010.r
5
tomek
2010-04-23
mam pytanie, poniewaz juz wiadomo ze intel zmienia socket na 1155 co wybralibyscie dzisiaj phenoma 955/965 czy i5 750. Dodam ze chce aby komputer posluzyl mi na 4 lata bez zadnych modernizacji oczywiscie podkrecic go jesli bedzie taka potrzeba
6
PieC górą
2010-03-14
Andix możesz włożyć pamięci 1333 ale będziesz ograniczony przy podkręcaniu (akurat tak wypada, że gdy na procesorze będzie 4GHz to pamieci wyjdą na 2000MHz /szyna200MHz)
z pamięciami 1333 też popodkręcasz ale będziesz musiał zmieniać dzielniki pamięci (ręcznie zmniejszać taktowanie pamięci) i do tego ręcznie ustawiać timingi bo timingi pamięci są inne dla różnych dzielników i się nie wyrobią. Nie muszisz od razu podkręcać tego sprzętu bo nie ma takiej potrzeby ale zrobić sobie zapas i za rok wejść na okrągłe 4GHz szczególnie, że jak mugen'a zamontujesz to pamięci już nie wyciągniesz.
6
Andix
2010-03-11
Czy do tego procesora potrzeba 2000Ghz Pamięci RAM?!
Czy zwykłe kingstony 1333Ghz nie dadza rady?
Mam tez GTX 295 i szukam jeszcze RAMu, ale nie wiem jaki kupic..
6
L I V E R O
2010-01-19
jezeli zamierzasz podkrecac to i5 750, a jesli nie to 965 BE rev c3
4
Marek k-ce
2010-01-18
lepszy ten procesor czy AMD Phenom II X4 965 Black Edition??
z gory dzieki za odpowiedzi
6
marynarz
2010-01-17
__________
czy ktoś z posiadaczy mógłby podać wynik testu SisofSandra2007.memoryBandwidth oraz podać z jakimi pamięciami. ja na AMD windsor i brisbane (pomimo, że mają znaczącą róźnicę cashe wynik jest ten sam) z pamięciami GoodRAM[800MHz]CL5 mam wynik 9384/9400 i nie chciałbym poniżej tego schodzić przy nowej platformie, a wiem, że phenomy mają ten wynik o 30% słabszy - podkreślam: wersja 2007 - ponieważ ten test wykonywany jest na jednym rdzeniu.
dziękuję.
__________
4
manieczki
2010-01-05
Chce tego proca kupić w lutym bo mam nadzieje ze spadnie poniżej 700zł, patrząc na to jak euro idzie w dół i niedługo spadnie poniżej 4zł to zapowiadają sie niższe ceny :)
1
Obala
2009-12-31
Pan b4 doskonale pokazał przewage Phenoma nad tymczasowymi wynalazkami Intela (mimo, że przez swoją złośliwość chciał pokazać co innego bo Crysis jest źle napisany i nawet na SLI sie tnie hehehe). AMD jest kilka klatek wolniejszy ale dużo tańszy poza tym podstawka AM3 będzie długowieczna a Intel oferuje tylko ścinki w tej cenie i w dodatku pożyją max kilka miesięcy bo nie będzie x6 ani x8. Znów nie ma wirtualizacji itd.
Obecnie mam E8400 chciałem wziąść coś z serii Q ale za tą cene będe miał platformę AMD.
5
b4
2009-12-12
rzeczywiście phenom II lepiej radzi sobie w grach hehe
ale faktycznie jest tańszy
3
mw1
2009-11-23
co marketingo to jednak marketing, płacić za procka 2,6 - 700 PLN + dobrą płytę kolejne 700 PLN = 1400 PLN, za 1400 PLN to mamy phenoma 2 965 C3 i najlepszą płytę - crosshair III i jeszcze 150 PLN zostaje w kieszeni na dvd. Ci5 i Phenom II to ta sama wydajność do tego znacznie lepiej w grach idzie Phenom II. Przyszłość platformy i5 jest taka, że za rok zmienią socket i można sobie marzyć o zmioanie proca a socket AM3 będzie wstecznie kompatypilny z następcą phenoma II.
6
Adrianos
2009-11-02
Witam mam problem
bo chce złożyć nie drogą platformę do grania
i nie wiem co wybrać
Tego Procka czy AMD Phenom II 965 AM3
płyte chce maks do 370 zł
ogólnie mam do przeznaczenia na ten cel 2100 zł a jeszcze trzeba ram kupić i grafe ,grafe to mam postanawioną Radeon 4890 :)) więc z tym mi nie doradzać tylko właśnie na temat procka i płyty głównej
proszę o opinię tylko prośba nie stronnicze
tylko oparte faktami testami itp
Pozdrawiam a to moje GG6571831 :))
z góry dziękuje
6
bmwfan
2009-10-31
Do oooooooo
Core i5 mało prądu pobiera w stosunku do Core 2 Quad i Phenoma II X4.
3
oooooooo
2009-10-27
Do Radek nie przasadzaj że mało prądu pobierają te procki to już E8400 dwu rdzeniowy znacznie mniej prądu pobiera niż ten pprocesor i nie jest znacznie wydajny od E8400 po drugie kiedyś dadzą nowy kontroler pod nowsze procki by obsługiwały DDR5 i znowu dzieci z wrażenia będą się podniecać , co tylko jakaś zmiana w procku to dzieciaki z wrażenia przesadzają, jak dla mnie E8400 C2D jest niezłym prockiem pobiera aż 65 wat i jest szybkim prockiem nawet na te czasy .
6
t
2009-10-23
Ta, VT-d - fajny bajer który nie będzie potrzebny większości ludzi, polecam wiki - en.wikipedia.org/wiki/X86_virtualization#IOMMU_.2F_.28VT-d.29. Nie zmyślajcie że ten procesor NIE MA wirtualizacji, ma VT-x czyli to co potrzeba.
4
barst
2009-10-22
wirtualizacja po to, żeby można było na nowszych systemach operacyjnych korzystać z aplikacji działających pod Windows XP. Chyba praktyczny bajer?
Zadaj pytanie lub napisz rozwiązanie!
Wyświetlono ostatnich 30 z 79 opini, komentarzy. Kliknij aby wyświetlić wszystkie!

Wstecz  Góra - Kup Teraz  
Karta kredytowamTransfer - mBankPłać z BPHMultiTransfer - MultiBankPłać z NordeaPłacę z InteligoPłać z INGPłacę z iPKOBZWBK - Przelew24Lukas e-przelewPekao24PrzelewCity HandlowyDeutsche BankGetin Noble BankMillenniumRaiffeisen
Sklep Komputerowy  ·  AGD  ·  Proline  ·  Regulamin  ·  Serwis  ·  Promocje  ·  Zasoby  ·  Konfigurator  ·  Koszyk  ·  Hurt  ·  Kontakt  ·  Mapa serwisu  ·  Góra
Copyright © 2002-10 ProLine.     All rights reserved.     Powered by AMD Opteron™    Startuj z nami Dodaj do ulubionych 
.