W technologii upscalingu FidelityFX Super Resolution (FSR) od AMD w wersji 2.0, która w końcu zaczęła pojawiać się w grach pod koniec ubiegłego tygodnia, najważniejsze jest to, że jakość przeskalowanego obrazu jest o wiele lepszy niż miało to miejsce w FSR w wersji 1.0. Oczywiście FSR w wersji 2.0 jest kompatybilny ze wszystkimi rodzajami procesorów graficznych, w tym nie tylko AMD, ale także starszymi procesorami graficznymi GeForce, które nie są kompatybilne z DLSS. FSR 2.0 od AMD i DLSS od NVIDII mogą sprawić, że gry, w których nie można grać w przyzwoitej ilości klatek na sekundą, będą grywalne i pomogą wycisnąć trochę więcej wydajności z procesora graficznego.

Iristoms

Testy przeprowadzone przez Tom's Hardware pokazały jeszcze jedną ciekawą rzecz. Używając procesora graficznego Iris Xe w procesorze Core i7-1165G7, technologia AMD FSR 2.0 była w stanie podnieść średnią liczbę klatek w Deathloop w rozdzielczości 720p o około 16 procent. Całkiem nieźle jak na prawie dwuletnią zintegrowaną kartę graficzną w laptopie wykorzystywaną w wymagającej grze. Natomiast zintegrowany procesor graficzny w procesorze Intel Ice Lake nie osiągnął nawet grywalnej liczby 30 klatek na sekundę w Deathloop przy upscalingu FSR. Oba procesory graficzne Intela wykazały również wiele wad graficznych w większości przeprowadzanych testów, chociaż zapewne można je naprawić w przyszłych aktualizacjach.

Twórcy gier mogą zdecydować się na obsługę FSR 2.0 zamiast DLSS Nvidii z prostego powodu. FSR zapewnia wystarczająco dobre wyniki, które obejmują znacznie szerszy zakres sprzętu GPU od wielu producentów oraz technologia te jest znacznie prostsza w implementacji w grach. AMD nie jest jednak jedynym, który próbuje zdefiniować szerzej kompatybilny standard skalowania wysokiej jakości - nadchodzący standard Intela XeSS może być również używany z procesorami graficznymi Intel, Nvidia lub AMD. Obsługa DLSS jest również dość mocno zakorzeniona, ze stosunkowo szerokim wsparciem na długiej liście nowych gier